Túlélési tanácsok a gödör legmélyére 2.

A legtökéletesebb stresszoldó: a sport

A legtökéletesebb stresszoldó: a sport

Amikor minden másodpercben a megzavarodástól tartasz

Ha azt kívánod, bárcsak vissza lehetne forgatni az idő kerekét addig a bizonyos időpontig… És újra és újra fejbe vág a valóság: de nem lehet. Erről szól a „Ha annyira fáj, hogy majd’ belepusztulsz” és a „Túlélési tanácsok a gödör legmélyére” című blogbejegyzésem.

Az első részben gondolati tanácsokat adtam, most ebben a részben konkrét, gyakorlati tudnivalókat, tevékenységeket sorolok fel, amolyan túlélési technikákat. Fogadd szeretettel a túlélőkészletet!

  • Ha csak teheted, járj társaságba! Aki körül emberek vannak, aki érzi mások szeretetét, megbecsülését, annak a stresszel is könnyebb megküzdenie. Pozitív visszajelzéseket kap magáról, így pozitív irányba változik az önértékelése.
  • Találj olyan tevékenységeket, amelyek örömet okoznak! Ez még önmagában nem oldja meg a problémát, de „levegőhöz jutsz”, ha sikerül elterelni a gondolataidat az állandó gyötrelemről, az általános energiaszinted növekedni fog, ezáltal sikeresebben fogsz megküzdeni a problémával.
  • Ha nem tudod senkinek sem feltárni a lelkedet, mert vagy nem értenek meg, vagy neked kínos a túlzott kitárulkozás, írj naplót! Manapság még közönséged is lehet a blogírás korában. Ha akarod, álnéven, ha akarod, felismerhetően kiírhatod magadból a fájdalmat. De ha csak sajátmagadnak szól, az is sokat segít!
  • Kezdj el tanulni valami újat, ami előre visz! Ha lekötöd valami újdonsággal a gondolataidat, távolítod magad a problémától, és még az a kellemes mellékhatás is ér, hogy valami teljesen új dologgal gazdagabb lettél.
  • A lehető legjobban működő stresszoldó: a sport. Egyrészt mikor minden porcikád sajog, nem érsz rá a lelked fájdalmával foglalkozni. És többek egybehangzó állítása szerint inkább a test fájjon, mint a lélek. Másrészt a sport, a fizikai erőkifejtés növeli a lelki állóképességet, az akadályokkal való szembeszállás képességét is. („Nem igaz, hogy mindenki más meg tudja csinálni, csak én nem!”) Sokkal könnyebb ezt egy aerobic órán megvalósítani, mint életed nagy kihívásánál. Nem utolsósorban a legegyszerűbb egészségügyi következmények miatt csökken a szervezet általános stressz-szintje, egyáltalán: a szervezet megszokja a stresszt, a terhelést, és ezáltal az immunrendszer is erősödik.

Tehát a legfontosabb: ne süppedj bele a bánatba! Cselekedj! Szinte mindegy, mit: bármit, ami nem árt! A tanácsaim közül legalább kettőt mindenki meg tud valósítani, ha a cél tényleg az, hogy kimásszunk a gödörből.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.